Karlova výšina

29.03.2020

Krátký výlet do okolí Rybniště na pomezí Lužických hor a Českého Švýcarska může překvapit. V lesích liduprázdno, ale houboplno. :-)

Ve zkratce:

• Rybniště, vlaková zastávka - Farská kaple - Pod Kočičí skálou - Karlova výšina a zpět
  • délka: 5,5 km
  • mírný terén, skalní vyhlídka
  • i s kočárkem (bez skalní vyhlídky)
  • tam a zpátky
  • naše trasa: https://mapy.cz/s/dapajuhete

Popis trasy:

* Start a cíl: Rybniště, vlaková zastávka

Naprosto skvělé na tomhle výletě je, že cesta není ani trošku monotónní. Kaplička, studánka, lavička, šišky, skály, kamínky... O co je ta trasa kratší, o to více času je na hry.

Z nádraží v Rybništi se vydáte po červeno-modré značce podél trati. Přejdete koleje na přejezdu, pak se odpojí modrá značka. Vy však budete pokračovat pořád po červené kolem bytovek přes takový lesík z náletových dřevin, přes průsek pro elektrické vedení až k lesu. Červená značka vede smrkovým lesem dál k Farské kapli a zde se napojuje na cyklostezku (dávejte proto pozor na kola, my však žádné nepotkali). Červená pak jde dál kolem kaple ke studánce Mnišský pramen. Po suchém létě v něm však voda nebyla.

Z červené se odjíte až na rozcestí Pod Kočičí skálou. Odtud pomalu stoupáte po úbočí Širokého vrchu až se dostanete na vyhlídku Karlova výšina. Cestou se vám naskytne pěkný výhled na Lužické hory.

Trasa je sjízdná i s kočárkem, kromě závěrečné odbočky na skalní vyhlídku.

A zpátky půjdete stejnou cestou. :-)

Kam dál v Českém Švýcarsku:

© 2022 Výlety s prťaty - Věra Ozogánová. Všechna práva vyhrazena.