Poustevníkův kámen

31.03.2020

Jizerské hory jsou v zimě plné běžkařů a na pěší tůru se tam nedostanete, neboť kam oko dohlédne, tam je nalajnována bílá stopa. Ale netřeba zoufat. Malebné okolí Hejnic je pro pěšáka dostatečnou útěchou.

Ve zkratce:

• Lužec pod Smrkem, vlaková zastávka - U Wildnerů - Lesní divadlo - Poustevníkův kámen - Hejnice, vlaková zastávka
  • délka: 3,5 km
  • výhledy na severní hřebeny hor, skalní vyhlídka
  • bez kočárku (lesní terén)
  • naše trasa: https://mapy.cz/s/cahomafeco

Popis trasy:

* Start: Lužec pod Smrkem, vlaková zastávka

Z lokálky vystoupíte v Lužci, sejdete na hlavní silnici, přejdete a vydáte se přes most. Zde už se napojíte na zelenou značku, po které budete pokračovat proti proudu řeky Smědé až na rozcestí U Wildnerů. Zde zelenou opustíte a půjdete dál po modré. Minete Wildnerův pomník a modrá značka vás dovede až na rozcestí s neznačenou polní cestou.

Můžete pokračovat po modré do Hejnic, obejít kopec Na Chatkách a na Poustevníkův kámen přijít z druhé strany. My ale dali přednost pohybu po lese, a tak jsme odbočili na onu neznačenou starou cestu do Ferdinandova. I když asi dnes není moc využívaná, je v lese dobře patrná a bezpečně vás zavede až pod Lesní divadlo. V jednom bodě cesta uhýbá dolů do Ferdinandova a méně znatelná stezka vede nahoru na kopec mezi skalkami k divadlu. Tudy jsme také prošli. A dostali se až do cíle - k divadlu a na skalní vyhlídku Poustevníkův kámen. V tu chvíli začalo hustě sněžit a výhled nebyl téměř žádný, jinak se ale určitě pokocháte a nasajete tu horskou atmosféru, která je v Hejnicích v každou roční dobu.

* Cíl: Hejnice, vlaková zastávka

Z vyhlídky jsme pak pokračovali stále po zelené až do Hejnic. Naštěstí měla otevřena cukrárnička u baziliky Navštívení Panny Marie. Které prtě by si nezasloužilo po té sněhové fujavici v lese odměnu? Od baziliky je to na nádraží jen kousek po červené značce.

A dál...

Pokud budete mít čas, určitě se v Hejnicích chvilku zdržte. Bazilika Navštívení Panny Marie je staré poutní místo a stojí za návštěvu. Kostel bývá volně přístupný, dá se zde ale objednat i komentovaná prohlídka (https://www.mestohejnice.cz/dr-cs/1049-chram-navstiveni-panny-marie-hejnice.html).

Na konci parčíku před bazilikou je malý domek s malou cukrárnou. Chodí tam místní na kafíčka a já rozumím proč - paní je úžasná a ty dorty!

V Hejnicích je jinak samoobsluha, několik restaurací, takže rozhodně hlady trpět nebudete.

Kam dál v Jizerských horách:

© 2022 Výlety s prťaty - Věra Ozogánová. Všechna práva vyhrazena.